Friday, September 9, 2011

Spurs dan QPR bersaing dapatkan Beckham




LONDON - Tottenham membuka saingan bagi merebut khidmat David Beckham (gambar) dengan pasukan jiran di London, Queens Park Rangers apabila kontrak pemain itu bersama LA Galaxy tamat, November ini.

Kelmarin, pemilik skuad Hoops, Tan Sri Tony Fernandes mengesahkan beliau amat berminat dan bersedia mengeluarkan belanja besar bagi memikat bekas ketua pasukan England berusia 36 tahun itu ke barat London.

Namun QPR berdepan saingan Spurs, dengan pengurusnya Harry Redknapp memang peminat setia Beckham.

Spurs berupaya menawarkan Beckham peluang beraksi dalam Liga Europa atau Liga Juara-Juara tahun depan jika kelab London utara itu berjaya melayakkan diri.

Bekas bintang Manchester United dan Real Madrid itu terdesak untuk disenaraikan dalam skuad England pada Olimpik 2012.

Justeru kembali ke Liga Perdana Inggeris disifatkan sebagai langkah terbaik membuat persiapan menjelang temasya sukan terbesar dunia itu.

Beckham pernah berlatih bersama Spurs Januari lalu untuk mengembalikan kecergasannya, namun tidak diizinkan Galaxy untuk dipinjamkan ke White Hart Lane.

Dengan ketibaan penyerang tinggi lampai Emannuel Adebayor menggantikan Peter Crouch, Redknapp mahukan seorang pemain tengah yang memiliki kebolehan menghantar bola tepat seperti Beckham untuk menambah bisa pada bahagian serangan. - AGENSI

0 comments: