Thursday, November 24, 2011

Bekas pemain bola sepak kebangsaan meninggal

PULAU PINANG - Bekas pemain bola sepak negara pada era 1960-an, Abu Hassan Mohamad, 74, meninggal dunia di Hospital Pulau Pinang (HPP) akibat serangan strok kira-kira jam 9 malam kelmarin.

Menurut anak sulungnya, Azhar Abu Hassan, 44, pemain sayap kiri pasukan Malaya itu mula dimasukkan ke hospital kelmarin kira-kira pukul 9 malam selepas serangan strok.

Jelasnya, anggota keluarga termasuk beliau berada di sisi ketika bapanya menghembuskan nafas terakhir.

"Kami sekeluarga sebenarnya terkejut dengan pemergiannya kerana beliau langsung tidak menunjukkan sebarang tingkah laku yang pelik.

"Allahyarham hanya berpesan kepada ibu saya, supaya mengejutkan dirinya daripada tidur bagi menonton perlawanan akhir Malaysia lawan Indonesia. Namun hasratnya tidak kesampaian apabila di serang strok," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Jenazah Abu Hassan dibawa ke rumah ibu saudaranya di Gelugor di sini untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Gelugor selepas solat Zuhur.

Turut hadir bagi memberi penghormatan terakhir kepada jenazah ialah rakan-rakan sepasukan Allahyarham seperti Datuk M. Kuppan, Datuk Namat Abdullah dan Datuk Mohd. Junid Mohd. Noor.

0 comments: