Friday, February 3, 2012

Contohi Safee Sali




PEMAIN bola sepak di negara ini wajar mencontohi kejayaan penyerang sensasi Harimau Malaysia, Mohd. Safee Sali yang berjaya mendapat kontrak bernilai lebih RM2 juta bersama kelab Pelita Jaya FC (Pelita Jaya) di Indonesia.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah (gambar kecil) bertitah, kejayaan Safee dalam memperoleh kontrak tersebut merupakan satu lembaran baharu dalam sejarah bola sepak Malaysia.

“Saya harap kejayaan Safee ini dicontohi oleh pemain-pemain negara kita. Malah inilah yang kita harapkan iaitu setiap pemain perlu mempunyai aspirasi, visi dan semangat untuk pergi lebih jauh.

“Bukan sahaja bermain untuk negara tetapi untuk bermain di peringkat lebih tinggi. Ini akan memberi manfaat kepada (mutu bola sepak) negara,” titah baginda di Kuantan semalam.

Tengku Abdullah bertitah demikian ketika ditemui pemberita selepas Majlis Pelancaran Gerak Kerja Pembinaan Tiga Buah Jambatan di Sungai Lembing

di Kuantan.

Kontrak baharu bernilai RM2 juta tersebut bagi tempoh dua tahun menjadikan Safee pemain bola sepak Malaysia yang bertaraf jutawan.

Pakej lumayan ditawarkan Pelita Jaya kepada penyerang kebangsaan itu merangkumi gaji, bonus tetap perlawanan, rumah, kenderaan, pemandu peribadi serta faedah-faedah lain.

Sambil mengucapkan tahniah kepada pemain kebangsaan itu, Tengku Abdullah berharap perjalanan karier Safee sebagai pemain bola sepak dapat diteruskan ke peringkat lebih tinggi.

“Saya nasihat dia teruskan karier dia sebagai seorang pemain yang mahu ke peringkat lebih tinggi dan harus bermain di Eropah.

“Saya tidak tahu tahap liga itu

di Indonesia, namun saya tahu dia sudah memiliki semuanya dan sedikit sebanyak bina kemahiran di sana," titah Tengku Abdullah.

****************


Sekian

0 comments: