Friday, February 10, 2012

Apek tak layan gosip liar

 


KOTA KINABALU - Penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat yang dilanda pelbagai kontroversi menjelaskan beliau hanya mahu fokus terhadap karier bola sepak berbanding gosip liar berkaitan dirinya.

Beliau menegaskan mahu memberi tumpuan kepada kerjayanya berbanding melayan sebarang 'isu luar padang'.

"Saya tidak mahu komen perkara luar.

"Saya hanya nak fokus kepada permainan," katanya kepada Utusan Malaysia di Stadium Likas, Kota Kinabalu, semalam.

Khairul Fahmi atau Apek memberitahu, apa pun juga isu gosip yang timbul tidak sama sekali menjejaskan tumpuannya dalam kariernya.

Ini terbukti pada perlawanan Kelantan menentang Sabah dalam Liga Super di sini kelmarin yang berkesudahan seri tanpa jaringan.

Pada perlawanan itu, Apek membuktikan kemampuannya apabila berjaya menafikan beberapa percubaan berbahaya daripada trio penyerang tuan rumah yang diketuai Michael Baird.

Nasib turut menyebelahi Apek apabila pemain gantian, Leopold Alfonso Otong gagal menyudahkan hantaran Baird pada masa kecederaan meskipun telah melepasi perangkap off-said.

Sementara itu, jurulatih Kelantan, Peter Butler menyifatkan keputusan tanpa jaringan itu adil setelah dua peluang gol terbaik Kelantan gagal disempurnakan Norshahrul Idlan Talaha dan Mohamed Gadar minit ke-12 dan 85.

"Kita sia-siakan dua peluang paling menarik. Tetapi, secara keseluruhannya, ia satu keputusan adil buat kedua-dua pasukan, saya tidak kecewa.

"Saya gembira berkongsi mata (dengan Sabah) dan pulang dengan mengekalkan rekod tanpa kalah dan kami semakin bertambah baik," katanya ketika ditemui selepas perlawanan.

Butler turut memuji semangat juang pasukan tuan rumah yang bermain baik sehingga mampu mengekang penyerang Red Warriors daripada menjaringkan sebarang gol.

"Kami harus menghormati pemain Sabah yang mempunyai semangat juang tinggi.

"Malah mereka juga telah memaksa kami bekerja keras menjaga kubu Kelantan malam ini (semalam)," ujarnya.

Bagi jurulatih Sabah, Justin Ganai, pemainnya telah memberi persembahan terbaik meskipun gagal meraih mata penuh seperti yang diharapkan.


************************

0 comments: