Friday, May 4, 2012

HOKI : Malaysia garang belasah Iran 6-1

PEMAIN Malaysia, Faiz Helmi Jali diasak pemain Iran, Shayan Bororgzadeh pada Kejohanan Hoki Remaja Asia Ke-7 di Melaka, malam tadi.


MELAKA - Malaysia mempamerkan aksi garang pada pembukaan Kejohanan Hoki Remaja Asia Ke-7 apabila membelasah Iran 6-1 di Stadium Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) di sini, semalam.

Aksi lincah anak buah Muhammad Dhaarma Raj membuka tirai jaringan menerusi kapten pasukan, Muhammad Noor Faeez Ibrahim seawal minit keenam.

Benteng pertahanan Iran sekali lagi bocor pada minit ke-15 menerusi Muhammad Noor Faeez sebelum gawang lawan sekali lagi digegarkan dengan jaringan ketiga daripada Amir Farid Ahmad Fuzi pada minit ke-18.

Namun, lawan yang tidak panik kembali mengatur langkah dan berjaya memperdayakan pasukan negara pada minit ke-20 hasil jaringan Hamid Noraniyan.

Bagaimanapun, keseronokan pasukan pimpinan Esfandyar Safaei itu tidak berkekalan kerana gawang mereka bolos lagi pada minit ke-30 hasil jaringan Muhammad Firhan Ashari sebelum permainan berhenti untuk separuh masa pertama.

Babak kedua memberikan rentak lebih bertenaga kepada pasukan negara apabila Muhammad Noor Faeez dan Amir Farid masing-masing menjaringkan satu gol pada minit ke-38 dan 61.

0 comments: