Thursday, April 26, 2012

Real Kecewa Gagal Guna Peluang




BAYERN Munich mara ke perlawanan akhir kejohanan Liga Juara-juara bulan depan selepas mengatasi Real Madrid dalam perlawanan separuh akhir kedua yang ditentukan menerusi tendangan penalti, awal pagi tadi (waktu Malaysia).

Real Madrid, yang ketinggalan satu gol dalam pusingan pertama minggu lalu tidak putus asa dalam memburu gol apabila jaringan Cristiano Ronaldo akhirnya membolosi pintu gawang lawan pada minit keenam dan 14 untuk mendahului 3-2.

Bagaimanapun, Real Madrid yang berpuas hati dengan buruan gol itu kelihatan tersentak apabila jaringan Arjen Robben pada minit ke-27 membuatkan kelab itu diikat Bayern, pada aksi menarik di Stadium Estadio Santiago Bernabeu.

Kedua-dua Real Madrid dan Bayern Munich terikat dengan agregat 3-3 selepas 120 minit perlawanan.

Selepas perlawanan masa tambahan tidak mengubah kedudukan gol, tendangan penalti diberikan.

Keadaan semakin mendebarkan apabila penjaga gol, Manuel Neuer menjadi wira Bayern apabila berjaya menyelamatkan sepakan penalti Ronaldo dan Kaka dari menembusi gawang sekaligus memberikan kemenangan kepada kelab itu yang berjaya menyempurnakan tiga gol berbanding satu di pihak Real Madrid.

Kegagalan Ronaldo bermakna ini kali kedua menjadikan pemain itu gagal menyempurnakan sepakan penalti selepas perlawanan akhir menentang Chelsea pada 2008.

Ini juga satu keputusan yang mengecewakan kelab itu apabila pemain gagal mempertahankan kelebihan satu gol di hadapan Bayern pada minit awal perlawanan,

Bayern akan bertemu Chelsea dalam pertemuan akhir untuk memburu kejuaraan musim ini.

********************

komen korang..??

0 comments: